tisdag 29 december 2009

Många handlar på kredit


Flera handlar i dagens läge på kredit sades i går på Rapport skulle de fråga mig om det så skulle jag säga att jag ej gör det ,för har jag ej råd att handla kontant då¨har jag ej råd att shoppa på kredit heller.Att kunna lägga undan extra pengar är ej dumt för et kan komma dåliga tider för alla .Varken jag eller Linda är sådna som åste ha senaste nytt som kommer ut på marknaden då väntar vi några år tills priser har gott ner som på dvd ,mobil eller data för att köpa om det skulle behövas.Lika så är det med mat inte behöva köpa oxfile varje vecka om man ej har råd med det då duger gott & väl pasta & köttfärs sås tex att ta med till jobbet
det är mycket billigare att laga till egen mat en att äta ute ,sedan handla på rea som kläder så finns det sechandbutiker för att kunna göra fynd som är nästan som nya
Mvh Janne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar