tisdag 20 september 2011

Från Banens skog


Någon vecka sedan var det Skogensdag & barnens skog skulle få sätta plantor till barnens skog .
Det blev extra plantor över 440 st.
Vid 07.00 blev det åka ut till Tinnerö plantera dessa små för första gången vara med på sådant jobb visst alla kom inte ner den dag utan får forsätta några dagar till eller veckor så länge inte snö komma .
När jag åker runt med moppen får man se en del saker ..Sedan är frågan tillhör det vårat område eller någon annan tex grenar från träd blåst ner ?.
K.K hade lovat att ta bort grenar från ett ställe som jag sett men inte bryt mig om för inte veta det tillhör vårat område likadant kom från k:K tillhör det vårat område ..Sj klart blir det frågetecken från mig ..Men har basen lovat ta bort dessa grenar var inte svårt hade med mig peter till hjälp såga dessa grenar till mindre ink ha slysax med göra allt lätt & smidigt för kunna transport via mopeder .
Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar