onsdag 22 juli 2009

Oj oj vilken dag


Hej hej igen dax att fylla på bloggen lite att skriva om dagens jobb som ej var alls så trevlig !

Det börja redan kl 7 tiden att ett larm gick inne från cafet som tjöt som fan med fina ord .bula ringde mig för att kolla runt cafet om det var något brutet som det ej var .Bula kom med Börje för att larma av eller på hur fan det var kom jag ej håg just nu ,men efter ett tag så kom även vaktbolaget med ett papper för att ha varit inne på cafet ett tag låst mm.Micke som vi trode var sjuk för ej hade kommit i tid då passa jag på att ringa han ,men tel var avstängd ,man visste ej vem som skulle öppna uppe vid Ryd .Bula åkte hem till Micke för att hämta den nyckelknippa som han har ,det om fram att han hade försovit sig som jag tror var bullshit för att få veta att han vart 23 år i går så det vart nog en hård kväll *s*.Även fått reda på underdagen att den gök har legat vid bilen eller skriva vid spåret där folk springer eller går att se en dåre ligga där för att vila sig .Ska ej förvåna mig det kommer stå snart i Corren är det så här man jobbar inom kommun 'asg* ..Inte undra på att Leif var upprörd att ha med en sådan dåre att göra :( ...Det finns flera som snart måste söka vård för att bli lugn igen haha..Sj så har jag jobbat med min andra kolega Gäsa för att klippt 2 st häckar ,sedan ensam under eftermidagen klippte jag gräs nere vid Vidingsjö by på ett ställe .Nu så väntar en underbar dusch som ska bli så skönt .

Mvh Janne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar